Bent u op zoek naar:

De juiste marketingstrategie

voor uw bedrijf

Veel ondernemers uit de fiscale sector lopen tegen dezelfde problemen aan. Ze willen meer en betere klanten, maar weten niet hoe ze dit voor elkaar kunnen krijgen. Leadplatforms leveren slechte leads aan, koude acquisitie werkt niet, online marketing levert bar weinig resultaat en netwerkclubs kosten teveel geld en tijd.

Loopt u ook tegen deze problemen aan? Dan is de kans groot dat uw marketinginspanningen niet passen bij de fase waarin uw bedrijf zich bevindt. Marfis MMT is gespecialiseerd in het opstellen van een marketingstrategie voor de fiscale sector die wél werkt. ​

In welke fase bevindt uw onderneming zich?
In welke fase bevindt uw onderneming zich?

Overlevingsfase:

in deze fase is het belangrijk om zoveel mogelijk klanten te trekken. Het doel tijdens deze fase is uw ondernemerschap betaalbaar te maken. Hiervoor neemt u zo veel mogelijk klussen aan, ook tegen een lage prijs.

Optimalisatiefase:

u heeft inmiddels een grote groep klanten waarmee u het heel druk hebt. Nu is het zaak om uw onderneming te optimaliseren. In deze fase hoeft u niet te focussen op acquisitie en mag u afscheid nemen van klanten die te weinig betalen. De focus ligt nu intern: zorg ervoor dat uw onderneming geoptimaliseerd wordt en uw bestaande klanten “opgevoed” worden.

Schalingsfase:

uw onderneming is inmiddels een geoliede machine. U hebt klanten die passen bij uw bedrijf. U weet beter welke producten u verkoopt en vraagt hier meer voor. Ook kent u uw klanten beter en haalt u meer uit één klant. U bevindt zich in een luxepositie en kunt groots gaan dromen.

Voordat wij een marketingstrategie opstellen voor uw bedrijf

Kijken we in welke van de volgende fases

Uw bedrijf zich bevindt:

Om het hoogste rendement te halen uit uw marketingbudget, is het verstandig om de juiste marketingtools in te zetten op het juiste moment. Bevindt uw onderneming zich in de overlevingsfase? Dan vraagt dat om een andere aanpak en de inzet van andere marketingtools dan wanneer uw onderneming zich in de optimalisatiefase of schalingsfase bevindt.

Een voorbeeld:

Bent u net begonnen met uw onderneming? Dan is het niet zinvol om een grootschalige onlinemarketing-campagne op te zetten. U zult zich voornamelijk moeten richten op (koude) acquisitie. Andersom is het zonde om veel tijd en moeite te steken in acquisitie, op het moment dat uw onderneming zich in de optimalisatiefase bevindt en u eigenlijk al overloopt van de klanten. 

Kortom, wanneer duidelijk is in welke fase uw onderneming zich bevindt, wordt vanzelf duidelijk welke marketingstrategie hierbij past. Door de juiste tools in te zetten op het juiste moment, zal uw onderneming groeien. 

MarFis MMT:

Heeft meer dan zes jaar ervaring in marketing voor de financiële sector. Samen met u kijken we waar uw onderneming zich op dit moment bevindt, wat de huidige situatie is, en wat de gewenste situatie is. Vervolgens stellen wij een strategisch marketingplan op waarmee u de gewenste situatie bereikt. Daarna brengen wij u in contact met de juiste marketeers die het plan voor u kunnen uitvoeren. Meer weten? Neem dan contact met ons op. 

Een voorbeeld:

bent u net begonnen met uw onderneming? Dan is het niet zinvol om een grootschalige onlinemarketing-campagne op te zetten. U zult zich voornamelijk moeten richten op (koude) acquisitie. Andersom is het zonde om veel tijd en moeite te steken in acquisitie, op het moment dat uw onderneming zich in de optimalisatiefase bevindt en u eigenlijk al overloopt van de klanten. 

Kortom, wanneer duidelijk is in welke fase uw onderneming zich bevindt, wordt vanzelf duidelijk welke marketingstrategie hierbij past. Door de juiste tools in te zetten op het juiste moment, zal uw onderneming groeien. 

Marfis MMT

heeft meer dan zes jaar ervaring in marketing voor de financiële sector. Samen met u kijken we waar uw onderneming zich op dit moment bevindt, wat de huidige situatie is, en wat de gewenste situatie is. Vervolgens stellen wij een strategisch marketingplan op waarmee u de gewenste situatie bereikt. Daarna brengen wij u in contact met de juiste marketeers die het plan voor u kunnen uitvoeren. Meer weten? Neem dan contact met ons op. 

Bel Mij Terug

Laat het ons weten wat uw vraag is en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.